Saturday, February 14, 2009

Kempen boikot barangan Yahudi

Tindakan memboikot barangan keluaran syarikat Yahudi perlu diteruskan dengan bersungguh-sungguh. Janganlah tindakan dibuat secara bermusim dan 'cepat sejuk'. Rakyat Malaysia khususnya orang Islam perlu bertindak jangan membeli barangan sama ada makanan, pakaian, alatan, hiburan, rokok dan sebagainya. Rakyat Malaysia pasti cinta akan keamanan. Oleh sebab itu berilah sokongan mengenai kempen ini.Rakyat negara ini juga sangat pemurah dengan menderma atas nama Kempen Gaza untuk rakyat Palestin.
Namun kebimbangan tetap ada dan persoalannya ialah apabila cerita penderitaan rakyat Palestin kurang kedengaran, adakah usaha memboikot barangan itu akan berterusan? Jangan mudah lupa.
Tanpa masalah rakyat Palestin, kita wajar meneruskan boikot itu. Jangan lupa juga produk halal wajib diutamakan. Makan produk yang tidak halal menjadikan kita jauh dari Allah. Untuk tujuan ini, HPA menawarkan dan membekalkan produk halal untuk orang Islam dan bukan Islam. Lawati laman web hpa.com.my atau hubungi 0192716299 (Yusof)

No comments:

Post a Comment

Peribahasa yang dipertikaikan

Saya ditanya tentang peribahasa Melayu yang dipertikaikan sebagaimana yang berikut: 1. Harapkan pagar, pagar makan padi 2. Melepaskan batu...